Om de wereld waarin executive coaching plaatsvindt te begrijpen, hebben we kennis nodig van de context en de werkzaamheden van de executive. De systeemtheorie kan helpen de context waarin de executive werkt te verhelderen...
Als je als executive coach je eigen stijl en aanpak wilt ontwikkelen, zul je je eigen beelden rond ontwikkeling, groei, mensbeeld enzovoort moeten vormen. In dit artikel bespreken we vier modellen of theorieën die bepalend zijn voor je interventies als executive coach...
Executives die ‘worstelen’ met een persoonlijke vraag zoeken meestal een executive coach op om in een veilige, professionele omgeving zichzelf verder te leren kennen. Het leerproces van mensen kan op verschillende manieren verlopen. We besteden in dit artikel aandacht aan...
De definitie van executive coaching vormt de basis van het werken als executive coach. In dit artikel besteden we eerst kort aandacht aan de structuren waarmee we te maken hebben in executive coaching: de opbouw van een executive coachingstraject en de fasen in elk gesprek...
In dit artikel zullen we vragen beantwoorden die gaan over wie de executive coach is. De vraag is echter of dé executive coach wel bestaat. Yvonne Burger geeft in Spiegel aan de Top (2013) een weergave van de kwalitatieve interviews die zij voerde met executives, commissarissen en executive coaches...
Dit artikel bestaat uit een reflectieformulier voor de coachee, met daarin handvatten voor reflectie op de coaching, zoals vragen die hij zichzelf kanm stellen, opdrachten en oefeningen, waar hij het de volgende keer over wil hebben, enzovoort...
Met bijgaand formulier kan het leerproces in executive coaching worden geëvalueerd en worden bekeken of en hoe de doelstellingen van het coachtraject, zowel persoonlijk als zakelijk, zijn behaald...
Het bijgaande is een evaluatieformulier om de samenwerking tussen jou en de executive te evalueren, met vragen als: Hoe heb je het feit dat je gecoacht bent ervaren? In welke mate werkten de toegepaste methodieken/werkvormen voor jou?...
Dit artikel bestaat uit een reflectieformulier voor de coach, met handvatten voor het noteren van het verloop per sessie en punten die aan de orde kunnen worden gebracht...
Managen heeft vaak te maken met veranderen, en veranderen heeft te maken met in beweging komen, met leren, afleren en loslaten. We beperken ons hier tot het leren en ontwikkelen van volwassenen. Reflecteren op wat er gebeurt in de interactie tussen collega’s en...