Ken je dat? Je wordt gevraagd bij een team omdat het niet loopt in de communicatie. Veel vragen van teams komen bij ons omdat hun probleem de slechte onderlinge communicatie is. Teamleden luisteren niet naar elkaar...
De casusbeschrijvingen in dit artikel gaan over gezamenlijk geven van richting. In de verschillende casussen is sprake van meerdere stakeholders waarin op participatieve wijze wordt vormgegeven aan gedeelde en gedragen ambitie...
In cruciale gesprekken staan belangen op het spel. De uitkomst van het gesprek heeft direct gevolgen voor de mate waarin aan die belangen tegemoet wordt gekomen. Het is lastig dat belangen vaak niet expliciet gemaakt worden...
De centrale vragen voor je coachee zijn nu: welke stappen ga je nu zetten om wendbaar te werken? Hoe kun je werk doen dat je vanuit je hart doet, waardoor je in je kracht staat, maatschappelijk bijdraagt en waarmee je een boterham verdient?...
In dit artikel werken we 13 alternatieve systeeminterventies uit, waaronder Alternatieve organisatiestructuren, Lange koffiepauzes, Gestructureerde besluitvorming, Ontwerpen van samenwerking en Ontspanning op het werk...
We gaan een wereldreis maken. We stappen in de wereld van geluk, liefde, verbondenheid, mindfulness en zingeving. Op zoek naar het beste van twee werelden: de synthese van westerse en oosterse wijsheden als het gaat om connectie. East meets west...
De energie en inspiratie die D2S tot nu toe heeft gegenereerd, kristalliseert zich in de laatste fase uit in concrete resultaten. Net als managementgoeroe Stephen R. Covey zien wij ook dat in de dialoog nieuwe dingen twee keer worden gecreëerd. De eerste keer is de mentale creatie. Dit is de uitkomst van de reconciliatiefase. De tweede keer is de fysieke creatie. Hierbij ligt de focus op realisatie, de vierde R.
Nu je op basis van de oefeningen in 'De kern van je werk' en 'Wat je zoekt in mooi werk' je huidige baan geheel hebt gedemonteerd in mooie, lelijke, lege en 2-faced taakonderdelen, sleutel je in dit hoofdstuk de onderdelen weer op een nieuwe manier in elkaar...
Optimisme vormt de brandstof in onze motivatiemotor en is opgebouwd uit vijf krachtbronnen. Deze krachtbronnen heb ik samengevat in het POWER-model, dat centraal staat in dit hoofdstuk. Door gericht aan de volgende vijf ‘POWER’-aspecten te werken en deze verder te ontwikkelen, kun je met meer gemak en kracht optimisme (helpen) activeren, vergroten en beoefenen.
Organisaties hebben meer nodig dan alleen inhoudelijk briljante ideeën om succesvol te zijn, nu en in de toekomst. Daarbij doel ik primair op de mensen die er werkzaam zijn en op de processen, de systemen en de cultuur waarbinnen zij als individu zowel als professional binnen teams kunnen excelleren. Diversiteit is geen doel op zich...