De topbestuurders met wie ik heb gewerkt, noemen altijd het bestuursteam als een van de belangrijkste factoren waarmee ze te maken hebben. De term ‘team’ blijkt echter in de meeste gevallen een eufemistische benaming te zijn...
Hoe kan de westerse wereld met China en India blijven concurreren? Hoe kunnen jonge bedrijven de heerschappij van grootmachten als Wal-Mart, SAP of ExxonMobil doorbreken? Hoe kunnen ondersteunende afdelingen en andere verliesgevende bedrijfsonderdelen...
Het zijn de grote organisaties die de toon zetten: Sears, GM, Toyota, The Gap, The Limited, Wal-Mart, Tesco, P&G, 3M, Intel, IBM, Apple, om er maar een paar te noemen. Toch komt er in het bestaan van elk groot bedrijf een moment...
Waarom bepleiten bestuurders teamwork terwijl ze zichzelf juist vaak dictatoriaal opstellen zonder zich daar zelfs maar bewust van te zijn? Waarom bepleiten veel managers tijdens vergaderingen hun eigen denkbeelden met de bedoeling om de discussie te winnen...
Het komt weleens voor dat managers me aankijken alsof ik gek ben geworden als ik met hen spreek over het formuleren van een Onmogelijke Toekomst. Misschien ben ik ook wel een beetje gek, maar je kunt er zeker van zijn dat er systeem zit in mijn gekte...
Het is een van mijn grondregels dat een meesterlijke coach eerst en vooral een leraar is. Een fantastische leraar zijn houdt niet alleen in dat je mensen helpt om zichzelf in te zetten voor een uitzonderlijke toekomst, maar ook dat je hun vermogen om die te bereiken groter helpt maken...
Het coachen van directeuren van grote bedrijven klinkt misschien aantrekkelijk, maar er is in werkelijkheid slechts sprake van een zeer kleine markt waarin vele kapers op de kust zijn. Ten tweede is het zo dat, als je een supergoeroe bent...
Er zijn op dit moment 75 miljoen babyboomers in de VS alleen al op weg naar hun pensioen die coaching en consulting beschouwen als een bruikbaar alternatief voor de rest van je leven golfen in Florida. Op het moment dat ik dit schrijf heeft de International Coaching Federation...
Een van de belangrijkste observaties die ik in het kader van mijn werk voor Meesterlijk Coachen heb gedaan, is dat veel organisaties hun mensen dure titels en zeer riante salarissen toekennen in de hoop dat ze hierdoor topprestaties zullen leveren. Toch zijn naar mijn ervaring mensen...
Dit gaat over het coachen van bestuurders op alle niveaus bij het creëren van inspirerende, optimaal presterende organisaties die zowel op het bedrijfsmatige als op het menselijke vlak goed functioneren. Alle leidinggevenden binnen het bedrijfsleven...