Heel veel producten, diensten en mensen proberen gekozen te worden door te adverteren en te communiceren vanuit functionele eigenschappen. Wasmiddel dat witter wast, een bank met een nieuw hypotheekproduct, een sollicitant die net een extra diploma heeft behaald....
Je moet keuzes maken om gekozen te worden. Keuzes maken om aantrekkelijk en geliefd te zijn. Net als sterke merken. Klanten weten en begrijpen wie je bent en waar je voor staat als je een heldere, eenduidige en consistente boodschap hebt..
De kern en een aantal belangrijke eerste stappen voor je persoonlijke merk zijn inmiddels gevormd. Nu wordt het tijd voor concrete plannen. Plannen maken klinkt vaak heel eenvoudig. Iedereen maakt immers allerhande plannen....
Je merkplan begint er na vijf stappen en veel oefeningen echt uit te zien als een goede basis voor jouw sterke merk in wording: je identiteit of je ziel is helder, je hebt een keuze gemaakt uit de eigenschappen die jouw merk...
Je merk is inmiddels behoorlijk ontwikkeld. Het heeft een ziel (identiteit), de eigenschappen van het merk zijn benoemd en je hebt een idee hoe je die kunt uiten, het merk staat voor keuzes en ambities...
Een merk staat altijd onder invloed van de context, ofwel de omgeving waarin het zich bevindt. Ook het imago van jou als merk is vaak een zeer belangrijk aspect als het gaat om het versterken van een merk.
Dit werkboek hoort bij het boek 101% IK™, Jouw persoonlijke merk in 8 stappen...
Jouw persoonlijke merkplan is af. Het heeft vorm en invulling gekregen volgens de zes stappen: identiteit, eigenschappen, keuzes, plannen, interactie en herijken. In stap 6: herijken is al aan de orde gekomen dat het vooral van belang is...
In ieder mens spelen fundamentele belemmeringen een rol die ons afhouden van Zijn. Dit zijn aangeleerde overtuigingen, beelden en gedragingen. Samen vormen ze gewoontepatronen die het bewustzijn inperken. We noemen ze vasana’s...
De aandacht van de coachee is vaak gericht op situaties die zich voltrokken hebben, of op wat er gedaan kan worden in een toekomstige situatie. Er gaat echter een grote kracht uit van het hier-en-nu in de coaching. De coachee kan ondersteund worden...