Coaching is het meest effectief wanneer de cliënt open over zijn gedachten, gevoelens, verlangens, angsten, ervaringen enzovoort kan spreken. Daarvoor is vertrouwen in de coach nodig...
Hoe maak je als leidinggevende, teamcoach of betrokken collega goed werk mogelijk voor (je) medewerkers? Een wetenschappelijke basis helpt – denk aan de vier basisbehoeftes en de balans tussen taakeisen en hulpbronnen.
Contact en contract In iedere relatie zijn er regels: geschreven en ongeschreven. In je opvoeding krijg je de eerste boodschappen mee. Boodschappen over wie je bent, wat je wel en niet mag doen, hoe je met elkaar omgaat, waar je wel en niet over spreekt.
In dit artikel lees je over veelvoorkomende groepsdynamische verschijnselen en wat je kunt doen om de groepsdynamiek positief te beïnvloeden. Ook voor jou geldt dat jouw invloed op de groepsdynamiek beperkt is.
Henry Mintzberg maakt zich kwaad. Op niet mis te verstane wijze laat hij weten dat de bedrijfsmatige uitputting van natuurlijke grondstoffen, de uitverkoop van menselijke arbeidskracht en de vermarkting van creatieve vermogens nu echt moet stoppen...
Misschien vind ik dit wel het belangrijkste artikel: de zoektocht naar een inclusieve cultuur op de werkvloer. Waar diversiteit gaat over het volledige spectrum aan menselijke verschillen van medewerkers die binnen een organisatie werken, is inclusiviteit de omgeving die deze verschillen accepteert en omarmt...
Hoe kunnen mensen met elkaar opschieten? Hoeveel nabijheid kunnen we aan? Laten we naar een aantal scenario’s kijken. Stelt u zich eens voor dat u een zeer succesvolle professional bent (natuurlijk kan het zijn dat u dat al bent)...