Jouw persoonlijke merkplan is af. Het heeft vorm en invulling gekregen volgens de zes stappen: identiteit, eigenschappen, keuzes, plannen, interactie en herijken. In stap 6: herijken is al aan de orde gekomen dat het vooral van belang is...
In ieder mens spelen fundamentele belemmeringen een rol die ons afhouden van Zijn. Dit zijn aangeleerde overtuigingen, beelden en gedragingen. Samen vormen ze gewoontepatronen die het bewustzijn inperken. We noemen ze vasana’s...
De aandacht van de coachee is vaak gericht op situaties die zich voltrokken hebben, of op wat er gedaan kan worden in een toekomstige situatie. Er gaat echter een grote kracht uit van het hier-en-nu in de coaching. De coachee kan ondersteund worden...
In dit hoofdstuk worden de voorgaande hoofdstukken verbonden. We bespreken een model dat een leidraad biedt voor Zijnsgericht coachen. Het model bevat vijf stappen, hoewel we benadrukken dat Zijnsgericht coachen niet op een puur technisch-methodische wijze kan worden ingevuld...
In dit hoofdstuk bespreken we de vraag hoe een verdieping van het coachingsproces tot stand kan komen die verder gaat dan de methodiek en de coachingstechnieken uit 'Een model voor zijnsgericht coachen'. In de ontmoeting tussen de coach en de coachee zijn drie dimensies...
In dit slothoofdstuk komen enkele aanvullende technieken en werkwijzen aan de orde die ondersteunend kunnen zijn binnen Zijnsgericht coachen. We bespreken bij elke techniek of werkwijze wat het specifieke doel...
Deze nieuwe werkvormen zijn een passend vervolg op de voorgaande werkvormen. Ook deze werkvormen zijn een inspiratiebron wanneer je vorm wilt geven aan bijeenkomsten, sessies, lessen en vergaderingen waarin toegewerkt moet worden naar resultaat...
Een van de meest gestelde vragen naar aanleiding van deel 1 van het Groot werkvormenboek is: ‘Hoe ontwerp ik een goed programma?’ Het ontwerpen van een programma, oftewel het maken van de opzet van een bijeenkomst, is een vak apart...
Ook voor de bijeenkomst kun je het gedrag van deelnemers al beïnvloeden. Met de uitnodiging die je stuurt en opdracht die je vooraf meegeeft, kun je de aandacht richten. In dit cluster vind je suggesties voor opdrachten die je vooraf kunt meegeven...
In deze clusters vind je werkvormen die bijdragen aan de verbinding en werkvormen die je kunt doen als je de groep wilt activeren en verantwoordelijkheid wilt oproepen...